İSKEÇE KARNAVALI (SELANİK- KAVALA- DEDEAĞAÇ)

Bu yıl, Shengen vizemi Hızlı Vize Al    firmasi ile Yunanistan’dan alınca mutlaka giriş-çıkış yapmam gerekti. Fırsat bu fırsat diyerek yakın zamanda neler var göz attım ve İskeçe Karnavalı olduğunu görünce Jolly Tur ile bir gece konaklamalı bir tur alarak bu güne denk getirip gittim.

Açıkçası Karnaval olması güzeldi ama gümrük kuyrukları beni çok fazla korkutuyordu çünkü uzun zaman sonra otobüs ile yolculuk yapacaktım. Bu korkumu Jolly Tur’un deneyimli rehberlerinin nokta atışı zamanlamaları sayesinde hiç yaşamadım gümrüğe tüm tur araçlarından önce yetişip, ilk festivalden ayrılan biz olunca trafik çilesi yaşamadık diyebilirim. Hem uygun, hem kaliteli bir tur oldu.

Şimdi gelelim İskeçe Karnavalı Detaylarına;

İlk olarak seyahat rotamız; İstanbul – Keşan – Selanik
23.30 Bakırköy Ömür Alışveriş Merkezi Önünden otobüse bindim, Silivri – Keşan karayolu takip edilerek İpsala sınır kapısına vardık, bu kısımda biraz bekliyoruz çünkü Pasaport ve gümrük işlemleri, daha sonra Dedeağaç – Gümülcine – İskeçe – karayolu takip edilerek Selanik’e ulaştık.

Selanik Gezilecek Yerler;
Sabah saatlerinde Selanik varışımız ile birlikte panaromik şehir turu yapıldı.

Kordon, Beyaz Kule, Döner Kule, Fuar Meydanı, Osmanlı ve Bizans eserleri, Yunanistan’ın en büyük katedrali olan Aya Dimitros Katedrali, Büyük İskender Heykeli, Hamza Bey camii, E.Venezelo – P.Konstantin heykelleri, Vardar, Makedonia, Aristoteles, Elefterios meydanlarını gezip serbest zaman verildi.

Bu sırada bir öğle yemeği yiyerek, bol bol fotoğraf çektirdim. Yunanistan balık pazarları gerçekten cennet envai çeşit deniz ürünü buluyor.

Selanik Turunun son noktası; Ulu Önder Atatürk’ün evi oldu. Atatürk 1881 yılında Selanik’te bu evde doğdu ve yaşadı şimdi de ilelebet kalbimizde yaşamaya devam ediyor.

Atatürk’ün doğduğu, çocukluk ve gençlik günlerinin bir kısmını geçirdiği, Türkiye’nin hür bir idare rejimine kavuşması için arkadaşları ile birlikte karar verdiği tarihi ev bugün (Atatürk Evi) adıyla müze olarak kullanılıyor. Atamızın her adımında anılarının olduğu bu evi ziyaret etmek için özel bir gün yaratın, çok heyecan duyacaksınız.

İlk günün sonunda deniz kenarında bulunan otelimize geçiş yaptık ve akşam rehberlerin organize ettiği extra Yunanistan Tavernası programına katıldım.

Omaestrosfishandmeat restoran da Yunan taverna gecesine katıldım. Leziz yemekler, Yunan Müziği ve Buzuki eşliğinde sınırsız Yunan eğlencesi oldukça keyifliydi.

Son gün yani Karnaval günü, Selanik – Kavala – İskece – Gümülcine – Dedeağaç – İstanbul olarak rotamız berlilendi.

Kavala;
Sabah otelde kahvaltı sonrası Kavala’ya hareket ettik. Yaklaşık 2-3 saatlik yolculuk sonrası Kavala’ya vardık.

Su Kemerleri, Liman, Kale, 19.yy Neo Klasik yapılar, Pangia, Eski ve Yeni Şehir, Acropolis, Deniz Feneri, Ag.Nicholas, Teodoro Kimissi kiliseleri, Kavalalı Mehmet Ali Paşa imarethanesi ve heykelini ziyaret ettik ve bol bol taze Kavala kurabiyesi yedik birer pakette yanımıza almayı ihmal etmedik…

İskeçe Karnavalı;

İskece Karnavalı için İskece’ye hareket. Varışımız sonrası karnavala katıldık.

İskeçe Festivali inanılmaz keyifli geçti. Jolly tur ile İskece Festivali turunun son günü festivalin geçiş törenine katıldım. Kıyafetler çok eğlenceliydi. İskeçe Karnavalı’nda şehir kostümler ile adeta açık hava maskeli balosuna dönüşüyor. Gelenek olarak geçiş töreni dışındakilerin yüzleri boyanıyor. Bende bundan nasibimi aldım.

Festivalin çıkış hikayesi rivayetlere göre; Hz. İsa dönemine kadar dayanıyor. Hz. İsa’nın çocukluğu zamanında peygamber olacağının duyulması üzerine halk onun mevcut yönetim tarafından öldürülmesinden korkar ve onu korumak için tüm şehirdeki çocukların suratları boyanarak Hz. İsa’da onlar arasında kamufle edilir. Bir pazar günü halk yönetimin bu niyetinden vazgeçtiğine inanarak bir kutlama gerçekleştirir. Tüm çocuklar yıkanarak pazartesi günü yeni tertemiz bir hayata sayfa açılır. Böylelikle şehirde her yıl festivaller düzenleniyor.

Jollytur ile Türkiye’den otobüsle katıldığım turda rehberlerin zamanlaması harikaydı dönüşte erken cıktığımız için gümrükte hiçbir bekleme ve yoğunluğa denk gelmedik. Bu arada soranlar olmuştu Yunanistan’a shengen vizesi ile giriş yapabilirsiniz. Sizlerde seneye planlarınıza kesinlikle bu festivali katın. Hatta ailece bu festivale katılabilirsiniz. Fırsatım olursa zamanlamam uyarsa seneye tekrar geleceğim. Bizim ülkemizde de böyle renkli güzel festivaller olsa harika olur.

Akşam saatlerinde İskeçe & Gümülcine & Dedeağaç şehirlerini panoramik olarak geçerek İpsala sınır kapısı, Pasaport ve gümrük işlemlerini takiben Keşan – Tekirdağ – Silivri karayolu takip edilerek Tekirdağ’da köfte molası verip. İstanbul’da yolculuğumuz son buldu.

****İSKEÇE KARNAVALI *******
Yunancada “apokries” (apo: -den ve kreas: et) “etten uzak durmak” anlamına geliyor. Hristiyan orucu hayvansal ürünlerin tüketilmemesi şeklinde tutulur. Paskalya öncesi 40 gün tutulan oruç süresince et ve hayvansal ürünler yenilip içilmez. Bu oruç dönemi her yıl değişik tarihlerde olmakla birlikte Şubat ayı sonuna veya Mart ayı başına denk gelir. Orucun başlangıcı Paskalya’dan 40 gün önceki pazartesi günüdür ve bir önceki gün olan Pazar günü, Karnaval günüdür. Yarı efsane yarı gerçek olarak, Rio ve Venedik Karnavallarının, Apokries Karnavalına dayandığı iddia edilir. Esas olarak, şarap ve festival tanrısı Dionysos ile ilişkilendirilen bu karnaval, Kilise tarafından hoş karşılanmasa da yaygın bir gelenek olarak varlığını sürdürmektedir. Her ne kadar tüm Yunanistan’da kutlanan bir karnaval olsa da, adı bu karnaval ile özdeşleşmiş belli birkaç şehir var; bunların en başında ise İSKEÇE gelir. Bu yıl (2019) 10 Mart Pazar günü kutlanacaktır.

Paylaş:

Yazar Hakkında

Keşif Perisi, tahmin edebileceğiz gibi harika bir keşif rehberi. Yeni yerler keşfetme arzusuyla çıktığım bu yolda mekanlardan,otellere, seyahatlerden, organizasyonlara kadar pek çok alanda yeni keşifler yapıyorum.